finddoctors.gov.gr: Ηλεκτρονικό ραντεβού για την πρωτοβάθμια περίθαλψη

Σύμφωνα με το από 6 Απριλίου 2022 Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι πλέον διαθέσιμο από την ημερομηνία αυτή [1] το νέο ψηφιακό σύστημα ραντεβού πολιτών για την Πρωτοβάθμια Περίθαλψη μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr που υλοποιήθηκε από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε.[2] με το οποίο κάθε πολίτης μπορεί να κλείσει ραντεβού σε δημόσια δομή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ή ιδιώτη ιατρό πιστοποιημένο στο «Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης», ενώ έχει επιπλέον τη δυνατότητα διαχείρισης ή αλλαγής ή ακύρωσης των προγραμματισμένων ραντεβού και ενημέρωσης μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την χρήση κωδικών taxisnet και ΑΜΚΑ με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στον ασθενή, την ταχύτερη και απλούστερη εξυπηρέτηση του πολίτη και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής.
✔ ΕΝΝΟΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στα πλαίσια των διατάξεων του νόμου 4486/2017 (ΦΕΚ 115/Τ.Α/7.8.2017) που αφορούν τη Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας, ως Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας ή περίθαλψης νοείται το σύνολο των υπηρεσιών του Εθνικού Συστήματος Υγείας που περιλαμβάνουν υπηρεσίες υγείας για τις οποίες δεν απαιτείται εισαγωγή του ασθενή σε νοσηλευτική μονάδα[3] και γενικά κάθε ιατρική πράξη για την αποκατάσταση της υγείας του ασφαλισμένου και έχουν σκοπό την προαγωγή της υγείας, την πρόληψη της νόσου, τη διάγνωση και θεραπεία του ασθενή.
✔ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ finddoctors.gov.gr
Μέσω της ηλεκτρονικής αυτής πλατφόρμας ο ασθενής- ασφαλισμένος μπορεί να κλείσει ραντεβού σε δημόσια δομή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (όπως Κέντρα Υγείας, Τοπικές Ομάδες Υγείας (Τ.ΟΜ.Υ.) Τοπικά ιατρεία) ή σε ιδιώτη ιατρό πιστοποιημένο στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, ενώ έχει τη δυνατότητα:
- Δημιουργίας νέου ραντεβού
- Αλλαγής ή ακύρωσης ήδη κλεισμένου ραντεβού (έως και την προηγούμενη ημέρα)
- Ενημέρωσης για το ραντεβού μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (sms ή email)
- Λίστας ενημέρωσης για όλα τα προγενέστερα ραντεβού
✔ ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ
Για τη χρήση των υπηρεσιών της πλατφόρμας απαιτούνται μόνο η χρήση κωδικών taxisnet (ή κωδικού Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας) και η επιβεβαίωση του ΑΜΚΑ.
Ο ασθενής έχει τη δυνατότητα να κλείσει ιατρικό ραντεβού σε δημόσια δομή ή ιδιώτη ιατρό σε ημέρα και ώρα που επιθυμεί , ακόμη και σε διαφορετική από τη δική του γεωγραφική περιοχή. Ειδικότερα μπορεί να επιλέξει:
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: επιθυμητό χρονικό διάστημα για ραντεβού με μέγιστο διάστημα μέχρι και 2 μήνες από την τρέχουσα ημέρα.
ΝΟΜΟ: Επιθυμητό νομό (εκτός αν είναι ίδιος με τον ήδη καταχωρηθέντα με τα ατομικά του στοιχεία)
ΦΟΡΕΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ: Δημόσια Αρχή (όπως Κέντρο Υγείας) ή ιδιώτη ιατρό
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ειδικότητα ιατρού στα διαθέσιμα ραντεβού
ΜΟΝΑΔΑ ΥΓΕΙΑΣ: Μονάδα υγείας που είναι διαθέσιμη για κάθε ζώνη και ώρα
ΩΡΑ :Επιθυμητή ζώνη ώρας ραντεβού
ΤΡΟΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ : Λήψη μηνύματος sms ή email για ειδοποίηση
✔ ΣΤΟΧΟΙ
Με την υπηρεσία αυτή επιδιώκεται
– Η απλούστευση των διαδικασιών ραντεβού υγείας
– Η εξοικονόμηση χρόνου και η βελτίωση της καθημερινότητας του ασθενή
– Η αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στον πολίτη
Ελεονώρα Αναγνώστου
Δικηγόρος
D.E.A. Droit Economique et Social
Université Paris IX – Dauphine
[1] 6 Απριλίου 2022
[2] Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ Α.Ε.)
[3] Περιλαμβάνουν επιπλέον ενδεικτικά: ιατρικές πράξεις σχετικά με τη διαχείριση ασθενών με χρόνια νοσήματα, παροχή επείγουσας ιατροφαρμακευτικής φροντίδας, φυσικοθεραπείες, διασύνδεση με υπηρεσίες δημόσιας υγείας, παροχή πρωτοβάθμιας ψυχικής υγείας, ιατρικές επισκέψεις, παρακλινικές εξετάσεις.