myDimos.Live.gov.gr: Νέα πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων από τους Δήμους

Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση με αριθμό 3130ΕΞ 2022/31-1-2022 (ΦΕΚ 386/Β/3-2-2022) των Υπουργών Εσωτερικών και Επικρατείας, προβλέπεται η δημιουργία ειδικής σύγχρονης πλατφόρμας δημιουργίας ραντεβού μέσω του www.gov.gr, για την παροχή υπηρεσιών και τη διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων πολιτών και επιχειρήσεων από τους Δήμους, με φυσική παρουσία, τηλεφωνική επικοινωνία από τον Δήμο ή τηλεδιάσκεψη[1]. Η νέα αυτή ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ονομασία «myDimos.Live.gov.gr», έρχεται σε συνέχεια της ψηφιοποίησης αρκετών υπηρεσιών, που στόχο έχουν τη βελτίωση της καθημερινότητας σε κάθε επίπεδο της διεπαφής του πολίτη και της επιχείρησης με τον δημόσιο τομέα. Μέσω της ως άνω πλατφόρμας, οι Δήμοι παρέχουν τις υπηρεσίες που υπάγονται στις αρμοδιότητές τους, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Ειδικότερα, ο αιτών (φυσικό πρόσωπο ή επιχείρηση μέσω του νόμιμου εκπροσώπου της) εισέρχεται στην πλατφόρμα, είτε απευθείας μέσω του «myDimos.Live.gov.gr» είτε μέσω σχετικού ηλεκτρονικού συνδέσμου που διατίθεται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Ο αιτών – φυσικό πρόσωπο, για τη είσοδό του στην πλατφόρμα, χρησιμοποιεί τους κωδικούς – διαπιστευτήριά του της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ ο αιτών – εκπρόσωπος επιχείρησης χρησιμοποιεί είτε τους κωδικούς – διαπιστευτήριά του, της ΓΓΠΣΔΔ είτε τους κωδικούς – διαπιστευτήρια της ΓΓΠΣΔΔ, της επιχείρησης που εκπροσωπεί.
Βήμα – βήμα η διαδικασία
✔ Δημιουργία ραντεβού: Ο πολίτης ή ο νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης επιλέγει τον Δήμο, από τον οποίο επιθυμεί να εξυπηρετηθεί, καθώς και τον τρόπο εξυπηρέτησης βάσει των τριών επιλογών που έχει. Στη συνέχεια, επιλέγει από το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που παρέχει ο επιλεγμένος Δήμος, καθώς και την επιθυμητή ημερομηνία και ώρα για την εξυπηρέτησή του. Έπειτα, δηλώνει το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), το τηλέφωνο επικοινωνίας, αλλά και ειδικές απαιτήσεις, όπως είναι η δυνατότητα εξ αποστάσεως διερμηνείας για κωφούς/βαρήκοους, με πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας (ελληνική νοηματική γλώσσα, χειλεανάγνωση) ή η απαίτηση πρόσκλησης τρίτου προσώπου, που ο αιτών επιθυμεί να συμμετέχει στην τηλεδιάσκεψη.
✔ Μετά την καταχώριση του αιτήματος, αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα ενημέρωσης για το προγραμματισμένο ραντεβού, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώθηκε. Στο μήνυμα ενημέρωσης, περιλαμβάνεται και ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή του αιτούντος στην τηλεδιάσκεψη με υπάλληλο του Δήμου, εφόσον έχει επιλεγεί η εξυπηρέτηση με τηλεδιάσκεψη. Η κράτηση μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να καταχωρισθεί νέα για την παροχή άλλης υπηρεσίας. Ο αιτών ενημερώνεται μέσω της πλατφόρμας ή απευθείας από τον Δήμο, με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τα δικαιολογητικά που απαιτείται να προσκομίσει για την εξυπηρέτησή του.
✔ Είσοδος υπαλλήλων Δήμου στην ειδική πλατφόρμα «myDimos.Live.gov.gr»: Κάθε αρμόδιος υπάλληλος Δήμου δύναται να προγραμματίσει ραντεβού μέσω της πλατφόρμας για λογαριασμό φυσικού προσώπου ή εκπροσώπου επιχείρησης. Στην περίπτωση αυτή, ο υπάλληλος οφείλει να καταχωρίσει τα στοιχεία του προσώπου, για λογαριασμό του οποίου προγραμματίζει το φυσικό ραντεβού. Μετά την είσοδο στην πλατφόρμα ο υπάλληλος επιλέγει τον Δήμο στον οποίο ανήκει και ολοκληρώνει την κράτηση εκ μέρους του αιτούντος.
✔ Η πλατφόρμα αναθέτει στον υπάλληλο τη διεκπεραίωση ραντεβού, είτε πρόκειται για ραντεβού με φυσική παρουσία είτε τηλεφωνικό ραντεβού είτε ραντεβού με τηλεδιάσκεψη, κατά τρόπο που να μη συμπίπτει με άλλα ραντεβού που του έχουν ήδη ανατεθεί.
Για την ένταξή του στην πλατφόρμα, ο εκάστοτε Δήμος υποβάλλει αίτημα στη Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της ΓΓΠΣΔΔ, συμπληρώνοντας ειδική φόρμα με όλες τις απαραίτητες επιχειρησιακές απαιτήσεις, ιδίως τη λίστα των θεματικών πεδίων, το ωράριο λειτουργίας, τη διάρκεια των ραντεβού για κάθε τρόπο εξυπηρέτησης που δύναται να παρέχει και τη δυνατότητα συμμετοχής τρίτου προσώπου που δύναται να υποδείξει ο αιτών για τη συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη στην περίπτωση εξ αποστάσεως ταυτοποίησης. Οι δημότες και επιχειρήσεις ενημερώνονται για την ένταξη του Δήμου στην πλατφόρμα «myDimos.Live.gov.gr», με ανακοίνωση στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ) και στην ιστοσελίδα του οικείου Δήμου.
Χριστίνα Ζήση
Δικηγόρος
Δ.Μ.Σ. Αστικού Δικαίου E.Κ.Π.Α.
[1] Στην περίπτωση εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης, για τη συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη, απαιτείται συσκευή με ενεργοποιημένη κάμερα και μικρόφωνο, προκειμένου να υπάρχει οπτική και ακουστική επαφή με τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου.