Search
Close this search box.

myErgani mobile app: Έναρξη της εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας

27 Απριλίου, 2022

Σύμφωνα με την από 17 Απριλίου 2022 Ανακοίνωση Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ξεκινά από την 1η Ιουλίου 2022 η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, που θεσμοθετήθηκε με το νέο εργασιακό νόμο 4808/2021[1], στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ, που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους, προκειμένου να διασφαλιστεί το ωράριο εργασίας, οι υπερωρίες και οι άδειες των εργαζομένων αφού θα επιτρέπει την καθημερινή και άμεση (σε πραγματικό χρόνο) κοινοποίηση στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ της έναρξης και λήξης εργασίας για κάθε εργαζόμενο – ο οποίος θα έχει πλέον πρόσβαση μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app και μέσα από το myErgani web portal στο ψηφιακό ημερολόγιο του ωραρίου εργασίας του – ενώ για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων ξεκινά από την 1η Ιουνίου 2022 η πρώτη φάση εφαρμογής του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ με τις βασικές προδιαγραφές υλοποίησης των νέων ρυθμίσεων για όλες τις επιχειρήσεις.

✔ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

Ξεκινά η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτούς εξαρτημένης εργασίας με απογραφή των στοιχείων εργασιακής κατάστασης που αφορούν το χρόνο εργασίας και με δήλωση της οργάνωσης του χρόνου εργασίας. Ειδικότερα, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο:

Γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας ως προς το χρόνο εργασίας.

Tο ωράριο απασχόλησης (σταθερό εβδομαδιαίο ωράριο και μεταβαλλόμενο ανά ημέρα) και έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου.

Υπερωρίες και άδειες.

✔ myErgani mobile app και myErgani web portal

Ι. Μετά την υποβολή της ανωτέρω δήλωσης από τον εργοδότη, οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση προς ενημέρωσή τους στο Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας μέσα από την εφαρμογή myErgani mobile app καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

ΙΙ. Στις επιχειρήσεις θα διατεθεί η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από την εργασία και με αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

ΙΙΙ. Η κάρτα εργασίας θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για όλους τους εργαζόμενους και η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

IV. Οι εργοδότες θα έχουν πρόσβαση μέσα από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ στο σύνολο των υποβληθέντων στοιχείων από τον μηχανισμό της κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων, καθώς και σε εργαλεία επεξεργασίας αυτών των στοιχείων.

V. Όλα τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα είναι άμεσα διαθέσιμα σε εργοδότες και εργαζομένους σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου που θα είναι το Ημερολόγιο Πραγματικής Απασχόλησης.


✔ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ι. Για την ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ θα χρησιμοποιεί τις εξής διαδικασίες:

– Νέα διαδικασία υποβολής στοιχείων εργασιακής κατάστασης για το χρόνο εργασίας.

– Νέες διαδικασίες υποβολής οργάνωσης του χρόνου εργασίας (ωραρίου, αδειών).

– Υπάρχουσα διαδικασία (Ε8) για την αναγγελία της νόμιμης υπερωριακής απασχόλησης.

– Τροποποίηση διαδικασίας (Ε3) για την αναγγελία πρόσληψης.

ΙΙ. Οι τρόποι με τους οποίους θα υποβληθούν οι διαδικασίες αυτές είναι:

– Με φόρμα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ

– Με φόρτωση αρχείων XML στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ

– Μέσω αυτοματοποιημένης προγραμματιστικής διεπαφής -ΑΡΙ

– Μέσω sms σε περίπτωση υποβολής ατομικής τροποποίησης

✔ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

  • Κατ’ αρχήν η απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης ξεκινά την 1-6-2022 από όλες τις επιχειρήσεις- εργοδότες και θα ολοκληρωθεί έως τις 30-11-2022.
  • Κατ’ εξαίρεση οι Τράπεζες και τα Σούπερ Μάρκετ θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία μέχρι την 30-6-2022, καθώς ξεκινά η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από την 1-7-2022.
  • Οι επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με το νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ.


✔ ΣΤΟΧΟΙ

– Η μείωση του διοικητικού φόρτου των επιχειρήσεων.

– Η απλοποίηση των διαδικασιών με την κατάργηση των πολλαπλών δηλώσεων για το ίδιο αντικείμενο που υποχρεώνονται να υποβάλλουν οι εργοδότες.

– Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών.

Ελεονώρα Αναγνώστου
Δικηγόρος
D.E.A. Droit Economique et Social
Université Paris IX – Dauphine

[1] Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 74 του ν. 4808/2021 οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο με το Π.Σ.ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, που θα πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας, τα στοιχεία της οποίας θα διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση που υποβάλλεται από την επιχείρηση, ενώ σε περίπτωση διαπίστωσης από την Επιθεώρηση Εργασίας μη ενεργοποίησης της κάρτας αυτής προβλέπεται πρόστιμο για τον εργοδότη.

Σιούφας & Συνεργάτες | Γιώργος Σιούφας | Μάριος Σιούφας

Για να αποθηκεύσετε το άρθρο σε μορφή Pdf:

Για περισσότερες πληροφορίες

Επικοινωνήστε με τη γραμματεία της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών στο τηλ.: 213 017 5600, ή στείλτε mail στο info@sioufaslaw.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας.

Μοιραστείτε το:

Θέλετε να συζητήσουμε περισσότερο για το άρθρο μας;
Συμπληρώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας
και εξειδικευμένος συνεργάτης μας
θα επικοινωνήσει μαζί σας σήμερα
μεταξύ 15:00 - 17:00.