Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών

12 Ιουλίου, 2022

Ένα από τα Προγράμματα προς υλοποίηση της Δράσης «Ψηφιακού Μετασχηματισμού Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 που εγκρίθηκε και από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Επικρατείας με αρ. 3345/ 2.6.2022 (ΦΕΚ 2798/Τ.Β/6.6.2022) είναι αυτό που έχει ως αντικείμενο την «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων και Υπηρεσιών», που εμπίπτουν στον κλάδο της πληροφορικής και των επικοινωνιών, με στόχο την ενίσχυση όχι μόνο της υγιούς επιχειρηματικότητας και της ψηφιακής παραγωγικής ικανότητας στη χώρα με νέα προϊόντα και υπηρεσίες με ισχυρή εμπορική προοπτική και βιωσιμότητα, αλλά και της εξωστρέφειας των Ελληνικών Επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάθεση  των προϊόντων και υπηρεσιών αυτών, ενισχύοντας με τη μορφή επιχορηγήσεων επενδυτικά σχέδια πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων που στοχεύουν στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εμπορική αξιοποίηση νέων, καινοτόμων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που βασίζονται σε σύγχρονες τεχνολογίες κατόπιν υποβολής αιτήσεως από την 22.6.2022 έως και την 30.9.2022.

✔ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Στο πλαίσιο του Προγράμματος αυτού ενισχύονται για μία μόνο πρόταση χρηματοδότησης ιδιωτικές επιχειρήσεις που ασκούν εμπορική δραστηριότητα[1] και οι οποίες:

– Έχουν την έδρα τους στην Ελληνική επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ και είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησής τους στο Πρόγραμμα, ενώ έχουν συσταθεί πριν από την ημερομηνία αυτή και υποβάλλουν πρόταση για την ανάπτυξη ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, τα οποία δεν έχουν ξεκινήσει να υλοποιήσουν πριν την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης[2].

– Είναι πολύ μικρές, μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις που λειτουργούν με τη μορφή Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε., Ι.Κ.Ε., Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης, Συνεταιρισμού ή ατομικής επιχείρησης, που λειτουργούν νόμιμα και συμμορφώνονται με την ενωσιακή και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία.

– Δεν βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση, δεν έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης ή αναδιάρθρωσης ούτε είναι προβληματικές επιχειρήσεις.

✔ ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

    • Το Πρόγραμμα αυτό ενισχύει επενδυτικά σχέδια που στοχεύουν στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εμπορική αξιοποίηση νέων, καινοτόμων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών, που βασίζονται σε σύγχρονες τεχνολογίες- με στόχο κυρίως τη λειτουργία νεφοϋπολογιστικών (cloud computing) υποδομών, την ανάπτυξη διαδικτυακών υπηρεσιών λογισμικού και την αξιοποίηση υποδομών και υπηρεσιών cloud- και που απευθύνονται είτε σε μεμονωμένους καταναλωτές είτε και σε άλλες επιχειρήσεις, τεκμηριώνουν την ιδιότητα «του προϊόντος»[3], είναι τεχνολογικά άρτια και αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες, διαθέτουν επαρκή λειτουργικότητα που επιτρέπουν την εμπορική τους διάθεση στην αγορά, χρησιμοποιούνται (στο τέλος της επένδυσης) από πραγματικούς πελάτες/χρήστες και δημιουργούν προστιθέμενη (τεχνολογική) αξία στο πλαίσιο του επενδυτικού σχεδίου.
    • Στα πλαίσια των επενδυτικών σχεδίων ενισχύονται είτε προπαρασκευαστικές δραστηριότητες, που προηγούνται της κυρίως ανάπτυξης του προϊόντος (όπως η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας, η διενέργεια έρευνας αγοράς), είτε η ανάπτυξη του προϊόντος, (όπως η ανάλυση, ο λειτουργικός και ο τεχνικός σχεδιασμός και η υλοποίηση του προϊόντος) είτε η εμπορική αξιοποίηση (όπως η συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις και ενέργειες δημοσιότητας) με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν γίνει ενέργειες που σχετίζονται με την εφαρμογή του προτεινόμενου επιχειρησιακού σχεδίου πριν την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης.   

✔ ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

Δαπάνες προσωπικού, που απασχολείται στο πλαίσιο της υλοποίησης του έργου (που μπορούν να ανέλθουν έως το 40% του προϋπολογισμού του έργου)

Υπηρεσίες τρίτων, που μπορεί να αφορούν συμβουλευτικές υπηρεσίες που προμηθεύεται ο δικαιούχος από εξωτερικούς συμβούλους, δαπάνες συμμετοχής σε εμπορικές εκθέσεις, ερευνητικές δραστηριότητες από τρίτους (που μπορούν να ανέλθουν έως το 50% του προϋπολογισμού του έργου)

Πρόσθετα γενικά έξοδα, που αφορούν δαπάνες δημοσιότητας, αναλώσιμα, δαπάνες μετακινήσεων, λειτουργικές δαπάνες (που μπορούν να ανέλθουν έως το 15% του προϋπολογισμού του έργου)

Δαπάνες οργάνων και εξοπλισμού, για όσο χρόνο χρησιμοποιούνται για το έργο (που μπορούν να ανέλθουν έως το 20% του προϋπολογισμού του έργου)

✔ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ

Τα έργα που είναι επιλέξιμα στο πλαίσιο του Προγράμματος πρέπει να έχουν προϋπολογισμό από 200.000 ευρώ έως 2.000.000 ευρώ.

✔ΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

Η ενίσχυση που χορηγείται έχει τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης, ενώ το ύψος της ενίσχυσης διαμορφώνεται με βάση το μέγεθος της επιχείρησης, το είδος των δραστηριοτήτων και των επιλέξιμων δαπανών και τα όρια ενίσχυσης του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού (Γ.Α.Κ.).

✔ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΡΓΩΝ

 Ως μέγιστη διάρκεια υλοποίησης των εγκεκριμένων έργων ορίζεται το χρονικό διάστημα των 24 ημερολογιακών μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της εγκριτικής απόφασης.

✔ ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

Η αιτήσεις υποβάλλονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://beneficiary.digitalsme.gov.gr από την 22 Ιουνίου 2022 έως και την 30 Σεπτεμβρίου 2022.

✔ ΣΤΟΧΟΣ

Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνιών μέσω της προσφοράς σύγχρονων ποιοτικά αναβαθμισμένων προϊόντων, που μπορούν να σταθούν επάξια στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά.

 

Ελεονώρα Αναγνώστου
Δικηγόρος
D.E.A. Droit Economique et Social
Université Paris IX – Dauphine

[1] Εξαιρούνται δραστηριότητες μη εμπορικού χαρακτήρα (π.χ. δημόσιας διοίκησης, κοινωνικής ασφάλισης, νοικοκυριών), σχετιζόμενων με ορυκτά καύσιμα ή με χώρους ταφής αποβλήτων ή μονάδων βιολογικής επεξεργασίας ή με μακροπρόθεσμη διάθεση αποβλήτων βλαπτική για το περιβάλλον.

[2] Οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να ενεργοποιήσουν επιλέξιμο ΚΑΔ επένδυσης (του κλάδου της Πληροφορικής) πριν την ημερομηνία έναρξης υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου.

[3] Διακρίνονται δηλαδή κυρίως από προκαθορισμένη λειτουργικότητα ενσωματωμένη στη βασική λύση πριν την όποια προσαρμογή ανά πελάτη, υψηλό βαθμό τυποποίησης, διακριτή και αναγνωρίσιμη ονομασία (branding), επαρκή τεκμηρίωση, οδικό χάρτη εξέλιξης (product roadmap), δυνατότητα ένταξης σε μία συγκεκριμένη αγορά.

Σιούφας & Συνεργάτες | Γιώργος Σιούφας | Μάριος Σιούφας

Για να αποθηκεύσετε το άρθρο σε μορφή Pdf:

Για περισσότερες πληροφορίες

Επικοινωνήστε με τη γραμματεία της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών στο τηλ.: 213 017 5600, ή στείλτε mail στο info@sioufaslaw.gr και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί σας.

Μοιραστείτε το:

Θέλετε να συζητήσουμε περισσότερο για το άρθρο μας;
Συμπληρώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας
και εξειδικευμένος συνεργάτης μας
θα επικοινωνήσει μαζί σας σήμερα
μεταξύ 15:00 - 17:00.